تصویر لودر

انجمن تکوان-دو آی تی اف ایران (اسبق)

تکوان-دو ITF

دوران باستان همه جوامع، مسیرهایی را جهت ارتقا و افزایش توانایی مبارزه با متهاجمان و دشمنان اتخاذ نمودند که این راه ها قطعا با فرهنگ و رسوم آنها درهم آمیخته است . به همین جهت ادعای اینکه واقعا آغاز و ابداع هنرهای رزمی از کدام کشور آغاز شد امکان پذیر نیست . در کشور کره آخرین مدارک باستان شناسی مربوط به 2000-2500 قبل از میلاد است که نقش افرادی را در حال مبارزه نشان می دهد .
آنچه که امروز بعنوان تکوان-دو شناخته می شود مربوط به دوران بعد از جنگ جهانی دوم و استقلال کشور کره و بازگشت چوی هونگ هی به میهن است که ایشان بعنوان ریاست، انتخاب گردیدند و همچنین ITFتنها رشته رزمی دنیاست که دارای دایره المعارف مشتمل بر 15 جلد است .
در میهن عزیزمان ایران ، انجمن تکوان-دو ای تی اف در سال 1385 به ریاست گرند مستر ارزشمند استاد جاوید شاهوردی بنیان گذاری گردید و تاکنون با اقتدار و باشکوه به فعالیت پرداخته است .

انجمن طلوع ذهن در کنار خانه تکوان دو ای تی اف ایران - نرجس جمالی پناه

انجمن طلوع ذهن همراه همیشگی خانواده تکوان-دو آی تی اف ایران

سلام؛

خیلی خوشحالم در جمع قهرمانان و پهلوانان ایران زمین عزیز هستم و باعث افتخار من به شخصه است ؛ همچنین تشکر میکنم از استاد عزیزم جناب سرهنگ جاوید شاهوردی بنیانگزار توانمند تکواندو ITF که محبت کردند منو به این جلسه دعوت کردمد و البته اینکه زمانی را برای من اختصاص دادند در خدمتتون باشم .

راستش قسمت زیادی از افکارم مشغول این موضوع بود که چه حرف مشترکی بزنم، باعث رشد در این جمع منحصر بفرد بگردد . نقاط مشترک زیادی وجود دارند . من، شما بزرگواران، جهان هستی و این رشته رزمی بسیار حرفهای که انرژیهای هر کدوم از اینها منجر به موفقیتهای عظیم ما در سطح ملی و بین المللی میشوند .

وقتی ما یک وسیلهای را جابجایی میکنیم در نتیجه میتوانیم حرکت فیزیکی آنرا با چشم خودمان ببینیم . هر چیزی در درون ما هم جابجا بشود، یک جریان رشد و حرکتی به دنبال خواهد داشت، فکر هم دقیقا به همین ترتیب است . برای مثال یک حرکت دست ما، صرف کردن انرژی برای ما بهمراه دارد . ما با حرکت دستی که انجام میدهیم، از ذخیره پتانسیل انرژی خودمان استفاده کردیم . راههای کسب انرژی هم زیاد و متنوع است : مثل غذایی مناسب، خواب بموقع و مناسب داشتن و حالا افکار مثبت و الهی، حضور

مثبت تر و الهی تر و …

همه اینها میتواند باعث این شود که مشکل دنیای کنونی ما ” معنا و جهت زندگی ” به نحو احسنت حل و فصل گردد . اگر کشش درونی مثبت انسان بالا برود و یا برعکس کشش منفی از درون رو به پسرفت برود باز هم در اعلام نتیجه فرقی نمیکند و بیشک برنده آن کفه ترازویی است که قدرت بیشتری دارد .

آن ذهنی برنده و موفق است که مانعهای ذهنی خود را در ابعاد مختلف زندگی برطرف کند . مثل : دنیای ذهن، کار، ورزش حرفهای، روابط اجتماعی و هر مورد دیگه ! این موضوع را هم مطرح کنم که حضور فیزیکی و صد البته روانی همان به اصطلاح حضور قلب در فرهنگ روزمره جامعه در جمعهای همافزا ؛ قطعا سکوی پرتابی به سوی تعالی و موفقیت میگردد مثل یک پکیج معجزهآسا ؛ اما بودن در جمعهای معمولی زندگی ما اینچنین نخواهد بود . در جمعهای غیرهدفمند ؛ یک یک بعلاوه یک میشود یک ولی در جمعهای

همافزا معنی فزایندهای میدهد ؛ یک در کنار یک میشود یازده !

این ۱۱ ارزشمندی است که ما را به جمعهای بالاتر هدایت میکند ؛ یعنی قابلیت ارتقاء و والاتر شدن به ما میدهد، طوریکه بتوانیم با تمام قوا از آسیبها، حس و حال بد، شکستها و ناکامیهای از گذشته و ابتدا تا لحظه اکنون که من درخدمتتان هستم اثر و آسیب رویدادهای تلخ را از زندگی، جسم و روان ما برطرف سازد که شاید هرگز نتوانستیم از غم آنها قد علم کنیم و رهای یابیم .

تا حالا به قانون کارما و به اصطلاح دارما توجه کردهاید ! و این باور غلطی که گریبانگیر اکثریت ما شده مبنی بر اینکه ما درحالپسدادن اشتباهات نیاکانمان هستیم !! و هرگز نمیتوانیم به جایگاه مفید خودمان برگردیم چه برسد که آنرا بسازیم !

این یک باور بسیار مخرب، وحشتناکی است که میتواند هستی ما را به آتشی سراسر جهل بکشاند . از تمام عدل و عدالت خداوند به دور است . در دنیای شیرین معنوی اشاره میشود که به تعداد آدمهای روی کره زمین، راههای رسیدن به خدا وجود دارد ( همان

دیاگوگ معروف شخصیت مارمولک ) . خیلی بهتر است که خودمان را از راههای سبز، مثبت و الهی ارتقا بخشیم ؛ آن راهی که ضرری برای خودمان و دیگران نیست، رضایتمندی عمیقی به ما میبخشد .

چند روز پیش بعنوان مهمان به کلاس فلوت جهت آماده سازی ارکستر دوست و استاد هنرمندم دعوت شدم . استاد میگفت : ناکوک بودن یک نت کافی است که کل ارزش و زیبایی کار زیر سوال برود !

در اینجا میخواهم نکتهای را یادآور شوم که مربوط به تک تک ماست، نسبت به آن مسئولیت داریم و آن تاثیرگذاری هر کدام از ما بر روی زندگی فردی و جمعی ما، در این جمع است . این تلنگری بسیار عمیق و مهم محسوب میشود ؛ ما یک خانواده بزرگ هستیم ؛ خانواده بزرگ ورزش حرفهای تکواندو ITF جمهوری اسلامی ایران عزیز

تعادل، صلح و آشتی درونی هر کدام از ما، برداشتن بار خود ما از روی شانه های کره خاکی و انرژیهای نامتعادل ما بر روی سیاره زمین، وظیفه و تعهد تک تک ماست .

اشاره میکنم به موضوعی که در میانه حرفهایم برای شما عزیران مطرح کردم ؛ جمع هم افزایی !

وقتی شایسته نیستیم از دستش میدهیم حالا میخواهد هر چیزی باشد اعم از جایگاه، مقام، محبوبیت، مال و… این فکر و عملگرایی ماست که آنها را جاودانه تثبیت میکند . امکان دارد در مسیر زندگی مواردی را بدست بیاوریم چون خودما از درون شایسته نبودیم ، ارزشمند نبودیم ؛ باز از دستش میدهیم چون برای ما نبوده و از درون شایسته بدست آوردن آن نداشتیم حتی اگر گنجقارون هم به مای نوعی ببخشند ناگزیر از دستش میدهیم ! چه بهتر که شایستگی اش داشته باشیم، میتوانیم آنرا حفظ کنیم حتی بیشترش

کنیم .

انسانی که خاک صحنه میخورد و جایگاهی را میسازد و آنرا بدست میآورد اگر روزی روزگاری به هر دلیلی ورشکست هم بشود یا آن جایگاه را از دست بدهد، بازم هم میتواند کرسی شایسته خود را بسازد چون شایستگی داشتن آنرا با تمام وجود دارد . ما در این جهان و این جهان در ما همچو قطعات پازلی میمانیم که در ارتباط زیبا و عجیب پیچیدهای از درون و بیرون هستیم .

رسالت، وظیفه و توانمندی ما این است که در این دنیا اثربخش باشیم . از درون بتوانیم تهذیب نفس برای خودمان پیشه کنیم تا بتوانیم منشا اثر خوبی بمانیم و قطعاً شایستگی این جایگاهی که در آن قرار داریم هم آینده ثابت میکند . میدانم زحمت کشیدیم و به مقام قهرمانی رسیدهایم میخوام باهم این مقام پهلوانی را هم بنام ایران زمین سرزمین کهن پارس و تمام مردمان و تمام مهربانوها و مهربانهای نازنینش کسب کنیم . باز هم عرض میکنم افتخار میکنم که من نرجس جمالی پناه در کنار شما هست و امید دارم

دست در دست هم، باهم بینهایت میدرخشیم .

در این مسیر الگوی بیبدیلی بسیار مقتدر پرفسور جاوید شاهوردی داریم که حضورشون مایه مباهات این جمع و درخشش هرچه بیشتر ایران زمین میگردد .

اسکرول به بالا
Scroll to Top