تصویر لودر

مهارت فرزند پروری در کوچینگ خانواده و ان ال پی

مهارت فرزند پروری در کوچینگ خانواده به زیرساختهای ذهنی و رفتاری و در کل هویت فرد به وسیله ابزارهایی شامل تکنیکهای مختلف عملی و شناختی ان ال پی از طریق آماده سازی و آگاهی والدین می­پردازد و ما را نه تنها برای زندگی فردی موفق بلکه ازدواج سالم مهیا می­سازد .

مادر آگاه در مهارت فرزند پروری در کوچینگ خانواده :

مهر و دلسوزی و تفاوت بین آنها را با مثال ملموس مورد بررسی قرار می­دهیم . مهر یعنی اینکه یک مادر هر چقدر که می­خواهد می تواند با کودکش بازی کند ، نوازش کند یا ماساژ بدهد ، دنبال هم بدوند ، با کودکش به پارک برود و وقت برای کودک صرف کند و دلسوزی یعنی کارهای که کودک خود می تواند انجام دهد را مادر بجای کودک انجام می­دهد ، کاپشن تنش می­کند ، لباس می­پوشاند ، کودک را کنار خود می­خواباند و جاهای که نیاز هست اقتدار لازم را داشته باشد آن اقتدار را به کار نمی­برد .

والدین آگاه در مهارت فرزند پروری در کوچینگ خانواده :

با مثال دیگری به نکاتی از مهارتهای فرزند پروری می­پردازیم . در دید وبازدیدها اگر کودک نوپایی را می­شناسید و مخصوصا اگر او را دوست دارید ؛ او را به زور بغل نکنید …  به زور نبوسید …  به زور از آغوش والدینش بیرون نکشید !!

ترسهای کودکان در شکل­گیری شخصیت در ان ال پی :

اضطراب جدایی و اضطراب غریبه مرحله ای طبیعی از رشد کودک است . اگر کودکی را دوست دارید ، به او تنها پیشنهاد دهید و اگر تمایلی نشان نداد یا گریه کرد ،  ناراحت نشوید یا او را به زور بغل نکنید . این فشارها می تواند باعث آسیبهای جبران ناپذیر مثل خجالتی شدن ، خشونت ، لجبازی یا بیقراری و حتی ضعف هویتی و ارزشی در کودکان شود .

عواقب ناشی از آسیبهای هویت دوران کودکی در ان ال پی :

به این معنی است که این خشم و غضب ها می­گذرد ، خیس کردن رختخواب ، پشت سر حرف زدن و سالهای نوجوانی عاشق شدن ، همه می­گذرند و نه تنها بیاد نمی­آیند بلکه تاثیری هم ندارند !! بعدها اگر جبران و درمانش نشوند فرد از سلامت روان و در نهایت زندگی رضایت بخش محروم خواهد بود .

فقط سعی کنید تا زمانی که فرصتش را دارید ، از هر مرحله ای لذت ببرید و به جای تمرکز کردن روی بدی های هر مسئله ، سعی کنید به جنبه ی مفید و در عین حال بصورت کلی واقعیت آن که شامل منفی و مثبت نگاه کنید.  زمانی که خسته هستید ، یک قدم به عقب برگردید و قبل از حسابرسی به فرزندتان ، خودتان را آرام کنید .

تلنگری بر برنامه ریزی های مخرب بر هویت کودک در ان ال پی :

مادرانی که فرزندان خود را بسیار نازپرورده بار می‌آورند و هیچ محدودیتی برای آنان قائل نمی‌شوند هیچ کنترلی نیز بر خواسته‌ها و انتظارات کودک نخواهند داشت روی هویت و شخصیت و کلا ساختار ذهنی کودک لطمات زیادی را وارد خواهند کرد . این دسته از کودکان تصور می‌کنند که هر چه بخواهند باید به سرعت مهیا شود و همه را در خدمت نیازهای خود می‌دانند و به محض ورود به اجتماع بزرگتر با یک “نه” شنیدن آسیب بزرگی خواهند خورد و منزوی خواهند شد . به یاد داشته باشید که مهم نیست فرزندانتان چند ساله باشند ، آنها فقط برای مدت کوتاهی در این سن هستند پس در این دوران طلایی با توجه به اینکه حدوداً ۹۹ درصد ضمیر ناخوآگاه فعال است ، عمیق ترین برنامه ریزی های ذهنی و بالاترین شکوفایی مهارتها و آموزش ها را در کودک دلبندمان ثبت کنیم .

ترس و اضطراب طرد شدن و تنها ماندن عمیق ترین ترس بشر است.  مهر باعث رشد روانی کودک می­شود و دلسوزی باعث می­شود رشد روانی کودک متوقف شود! با افزایش ناسالم این اضطراب میزان باج دادن ها و نادیده گرفتن خودمان بیشتر می­شود .

هیچوقت خوب نیست که بیش از حد عصبانی یا ناراحت باشید ، زیرا ممکن است کاری انجام دهید که بعدا از آن پشیمان شوید . آرام باشید و لحظه ای زمان بگذارید تا دوباره ارزیابی کنید . احتمال آن است که این مسئله فقط دوره ای باشد و اوضاع بهتر خواهد شد ، پس نگران نباشید !!!

انسان در این شرایط ترجیح می دهد با “ابژه بد” مانند  روابط نامناسب ، شرایط بد و حتی مواد مخدر و … باشد اما تنها نماند زیرا برای او بودن با “ابژه بد” بهتر از نبود آن و تنهایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top