تصویر لودر

ازدواج در کوچینگ خانواده

ازدواج پدیده ای است که توسط خودمان برعکس تولد و مرگ صورت می­گیرد و سرنوشت مهمی در این امر ( ازدواج ) می­توانیم آگاهانه با نقش قوی و مستقل پررنگ خود ترسیم سازیم . عوامل مهمی مثل اگاهی خود فرد بر روان و رفتارش ، درک و دانش فرد از مهارت های همسرداری و …

درست است که شما دو نفر ازدواج می­کنید اما هم ریشه در خانواده دارید هم بسیاری­تون ساقه و شاخه و برگ در خانواده دارید . نگاه کنید که ترکیب خانواده ها بخورد ! برخی از خانواده ها به هم نمی­خورند با وجودیکه می­توانند ایرانی باشند و با وجودیکه می­توانند در بسیاری از زمینه ها مانند هم باشند . مهم این است که این دو خانواده در یک اصولی شباهت هایی با هم دارند . آداب و نزاکت و حرف زدن و عقاید مذهبی یکی باشد .

ازدواج موفق؛ازدواج ناموفق در کوچینگ خانواده :

باچه فردی ازدواج کنیم ؟ آیا خودمان ایده­ آل هستیم ؟!! ویژگی های فرد ایده­ آل چیست ؟! باور شخصی من این است که فرد موفق ، همسر مطلوبش را جذب می­کند در اصل یعنی در ضمیر ناخودآگاه خود ، او را انتخاب می­کند به همین جهت است که افراد رشد کرده ، معمولا به سراغ افراد موفق کشش زیادی دارند که ممکن است حتی در این موضوع ( زمینه رشد مثلا حرفه ای و تحصیلی ) هم راستا نباشند و این امر برایشان توسعه خانوادگی را نیز به همراه دارد . البته مطلقاً منظور من این نیست که باید کمال گرایی پیشه کنیم همینکه در مسیر موفقیت ، حال از هر جهت در حرکت باشیم ، خود گواه این است که به سمت تکامل و رشد در جریان هستیم و این موضوع برای هر زوجی منحصر بفرد خودشان است ولی در روان انسان ، هیچ پدیده‌ای بصورت « تصادفی و بی‌دلیل » اتفاق نمی‌افتد ! باید برای لغزش‌های به ظاهر بی‌اهمیت نیز توضیحات قانع کننده‌ای فراتر از خستگی ساده یا بی‌دقتی جستجو کرد. سوء تفاهم‌ها سرما خوردگی نیستن !! که خودشون خوب بشن !! باید در موردشون حرف زد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، آنها را شناسایی و برطرف نمود تا به خودمان و زندگی مطلوب مشترکمان نزدیکتر شویم .

در کوچینگ خانواده سوالات زیادی در جهت ازدواج موفق مطرح می­شود بعنوان مثال : پیش از ازدواج از خودتان بپرسید چرا می­خواهید ازدواج کنید؟

بررسی نیازها در کوچینگ خانواده:

اگر برای عشق ، آرامش ، شادی و یا هر چیز دیگری ازدواج می­کنید ؛ بهتر است از خود بپرسید این چیزها را داری که به فردی که با تو ازدواج می­کند بدهی؟

او آرامشی را به تو می دهد که از تو گرفته ! او عشقی را به تو ارزانی می دارد که از تو دریافت کرده ! او تو را باور خواهد داشت همانگونه که خودت ، خودت را باور داری ! همسرتو نداشته هایت را به تو نخواهد داد ، همسر تو ، تنها تو را کامل می­کند ؛ با آنچه در وجود خود تو است . ازدواج مکمل بودن در جهت تشکیل زندگی متعادل و سالم خانوادگی است .

  • یک زندگی زناشویی با ثبات وقتی پدید می ­آید که زن و شوهر ها بتوانند تعارضات اجتناب ناپذیر روابط شان را حل کنند.
  • بسیاری از زن و شوهر ها تصور می­کنند خوشبختی یعنی عدم تعارض و تصور می­کنند جنگ و دعوا نداشتن نشانه سلامت زندگی زناشویی آنهاست !!!
  • امابه نظر من پیشرفت روابط ما بستگی زیاد و غیرقابل انکاری به آشتی دادن و احترام به تفاوت هایمان دارد و این موضوعات را به دور از هرگونه شعار و تظاهر نمایی در ان ال عمیقاً مورد بررسی قرار می­ دهیم.
  • به این شکل است که می توانیم به یکدیگر عشق بورزیم و لذات زندگی مشترک را بچشیم.

امروز ما بر شالوده انتخاب‌هایی که دیروز ، سه روز ، سه ماه یا سه سال پیش کرده‌ایم ، بنا می‌شود. ما فقط بر مبنای یک انتخاب ، بدهی کلانی به بار نمی‌آوریم . ما فقط در نتیجه یک انتخاب نامناسب ، پانزده کیلو چاق نمی‌شویم و معمولاً یک تصمیم نادرست به تنهایی و یک‌شبه روابط­مان را به هم نمی‌ریزد .

ما در جایی که هستیم قرار داریم، چون هر روز در پی روزی دیگر، انتخاب‌ های ناآگاهانه یا ناسالمی را تکرار کرده‌ایم که ما را به واقعیت و موقعیت کنونی رسانده‌است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top