تصویر لودر
طلاق در کوچینگ خانواده - انجمن طلوع ذهن - نرجس جمالی پناه

طلاق در کوچینگ خانواده

طلاق در کوچینگ خانواده 

استراتژی ازدواج و طلاق سالم در کوچینگ خانواده در بعد وسیعی از ضمیرناخودآگاه و خوداگاه افراد مورد بررسی قرار می­گیرد . بنظرتان کدام دختران زودتر طلاق میگیرند ؟!

آنالیز طلاق در جامعه با کوچینگ خانواده :

طلاق در کدام گروه از دختران و خانواده ها بیشتر است؟ آنچه در حال حاضر در جامعه ما خودنمایی می­کند ازدواج های احساسی است که کمتر ادراکی در آنها مشاهده می شود و همین با شناخت نبودن ازدواج در هاله ای از ابهامات و ناآگاهی ها ؛ آن را به طلاق می کشاند .

طلاق در طبقه پایین جامعه معمولاً کمتر رخ می دهد و دلیلش این است که دختران این طبقه خواسته های جامعه مرد سالار را راحت تر می­پذیرند . از سوی دیگر ؛ طلاق در طبقه بالای جامعه به دلیل اینکه معمولاً زن و مرد از نظر فکری با یکدیگر هماهنگ هستند و درک درستی از خواسته های یکدیگر دارند ؛ کم است . منظورم فقط دارو ندار بودن از نظر مادی یعنی رفاه و آسایش نیست بلکه سطح دانش و آگاهی است که افراد بعنوان منابع غنی در وجود خود درک کرده اند مثل تجربیات و شعور زندگی که از آن بعنوان پختگی افراد یاد می­کنیم .

بررسی دلایل ساختار ذهنی در طلاق در ان ال پی :

موضوع مهم دیگری که در این باره مطرح است عدم تعادل ذهنی افراد جامعه است . ساختار فکری دختران و ساختار فکری پسران با یکدیگر نسبت به نسل های قبل متفاوت­تر شده است و دختران و پسران امروزی سبکی متفاوت از پدران و مادران خود را قبول دارند و به ازدواج با نگرشی مجزااز والدین خود فکر می­کنند و دلیل آن هم این است که دختر و پسر توقعات یکسانی ندارند ، زمانیکه دختر رشد می­کند قدرت ابراز قویتری در همه ابعاد شخصیتی و هویتی اش را در خود میبیند که تن به ضعف ، تحقیر و حتی زیرسوال رفتن نمی­دهد .

بررسی دلایل طلاق خانواده ها در کوچینگ خانواده :

در بررسی خانواده ها در کوچینگ پی می­بریم که فرصت های شغلی و تحصیلی که زنان در جامعه به دست آورده­اند نیز یکی از دلایل مهمی است که باعث شده طلاق در طبقه متوسط افزایش پیدا کند و نه بخاطر اینکه رشد تحصیلی و شغلی باعث طلاق می­شوند بلکه عواقب ناشی از ازدواجهای اجباری ، ناموفق و سطحی عملاً به وضوح در جامعه نمود بیرونی پیدا می­کنند مثل زخمی کهنه که حالا دچار عفونت شده و نیاز به درمان ویژه دارد .

یکی از موارد مهم دیگر نبود همسویی فکری و فرهنگی در ازدواج است ؛ کسانی که از دو فرهنگ متفاوت هستند احتمال طلاقشان به نسبت کسانی که از یک فرهنگ هستند بیشتر است . در گذشته به دلیل اینکه ازدواج ها بیشتر محله ای بودند و افراد در یک موقعيت فرهنگی قرار داشتند ؛ آمار طلاق هم پایین بود . نتایج تحقیقات مختلف نشان داده است که زمان دوران نامزدی اصولی بیشتر باشد ؛ احتمال طلاق کمتر می شود ؛ زیرا معمولاً دوران نامزدی منطقی تر باشد احتمال شناخت درست از یکدیگر افزایش پیدا خواهد کرد .  یکی از موارد دیگری که طلاق را افزایش می­دهد ازدواج­های بی ملاک هستند که در آن دختر یا پسر نمی­دانند که هستند ؟!! و دنبال چه شریک زندگی هستند ؟!!!

موارد مهم در شکل­ گیری طلاق در کوچینگ خانواده :

دخالت والدین ؛ اعتقادات مذهبی و شغلی از جمله مواردی هستند که احتمال طلاق را افزایش می دهند . نتایج تحقیقات نشان می دهد که طلاق در بین زنان شاغل و کارمند کمتر از سایرین است .

یکی از عوامل دیگر افزیش طلاق ؛ بیماری های افراد مخصوصا از نظر شخصیتی و ذهنی و اعتیاد است که به از هم پاشیدن زندگی منجر می شود . یکی از موارد دیگری که طلاق را در جامعه افزایش داده ؛ مشکلی است که در آموزش و پرورش ما وجود دارد و خانواده و بعد از آن آموزش و پرورش در جامعه افراد را مسئولیت پذیر بار نمی آورد !!

در جوامع روستایی که فرزندان از کودکی مجبور می­شوند یکسری مسئولیت ها را قبول کنند ؛ آمار طلاق پایین است . از سوی دیگر سه چهار سال اول زندگی دوران تلاطم است اگر زن و مرد بتوانند مشکلات این سه چهار ساله اول را با کمک کوچر متخصص سپری کنند بعد از آن دوران آرامش فرا می­رسد و مشکلات آنها خیلی کمتر خواهد شد .[/vc_wp_text]]



ذهن شما ، دنیای درون شماست . دنیای درونتان ، زندگی شما را می سازد\"❤\"

مشاور،مدرس و کوچر برنامه ریزی عصبی کلامی – ان ال پی(NLP): فردی، خانوادگی، استعداد یابی حرفه، موفقیت.کوچینگ.انیاگرام.هیپنوتیزم اریکسونی.آکسدر و بادی&مایند فرانسه

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top