تصویر لودر
عزت نفس در ان ال پی - انجمن طلوع ذهن - نرجس جمالی پناه

عزت نفس در ان ال پی

عزت نفس در ان ال پی

مبحث عزت نفس ان ال پی در هرم دیلتز مورد بررسی قرار می­گیرد و کلاً در دانشهای علوم های ذهن و روان بسیار گسترده و عمیق است و در اصل ، زیر بنای شخصیتی ما انسان ها را تشکیل می­دهد . به همین جهت بی نهایت به این موضوع در مقالات و پادکست هایم در کانال تلگرام و سایت طلوع ذهن اشاره می­کنم و باورم این است که هر چه که مطرح شود به دلیل خاصیت تکرار ، تاثیرگذار­تر و صد البته بقدری این مبحث گسترده است که صحبت کردن در مورد آن نه تنها لذت بی نظیر و وصف ناپذیری به من هدیه می­دهد و درمان فردی برای خودم محسوب می­شود بلکه برای مخاطبین دوست داشتنی طلوع ذهن راه گشا و معجزه است .

بررسی نقش والدین در زمینه عزت نفس فرزندان در ان ال پی :

نقش والدین در زمینه عزت نفس فرزندان بسیار حیاتی است . ضرورت داشتن مهارت فرزند پروری مخصوصاً در این روزگار و جامعه کنونی الزامی و به نوعی اجبار است ؛ پرداخت هزینه های گزاف ناشی از نبود آن بسیار بالاست و انرژی و زمان و اراده­ ای قوی را می­ طلبد که ممکن است هر انسانی چنین مسیری هرگز در زندگی اش قرار نگیرد و یا خیلی دیر به آن دسترسی پیدا کند و خیلی فرصت های طلایی را از دست بدهد .

ضرورت والدین آگاه بودن در کوچینگ خانواده :

دنیا به شدت در حال تغییر و گذر است … کودکان ما نیز در همین اجتماع رشد می­کنند اما قبل از اینکه قادر باشیم توانمند آنها را پرورش و تربیت کنیم باید روی شخص خودمان کار کرده باشیم ! در راه حال خوب و موفق با هویتی قوی قدم برداشته باشیم . قطعات گمشده درونی پازل خودمان را پیدا کرده باشیم ، آنها را تکمیل کرده باشیم تا اینکه بتوانیم نقش حیاتی خود را در مورد دیگران مثل خانواده خود همسر و فرزندمان تامین کنیم .

کشف برنامه­ ریزی­ های غلط سطوح عمیق ناخودآگاه در ان ال پی :

در مقالات متعددی در این زمینه ( هویت ) ، به صورت واضح و با مثال عینی از جلسات مشاوره هایم و دانش نوین ان ال پی به مبحث عزت نفس از زیرمجموعه های هویت اشاره می­کنم تا با آشنایی از ابزارها که همان تکنیکهای برنامه ریزی کلامی عصبی هستند ، راه های سریع درمانی و کسب موفقیت ویژه و برتر ربرای ما هموار شود و لحظه به لحظه خوشحال تر و امن تر زندگی سالم و متعادلی را آگاهانه برای خود و عزیزانمان فراهم سازیم .

برنامه ریزی­ هایی عمیق و قوی که در دوران طفولیت و حتی کمتر از آن در ماه­های ابتدایی زندگی هر انسانی شکل می­گیرد ، در بعد هویت و شخصیت ما نقش اساسی دارند زیرا در جامعه اولیه و کوچک ما به نام خانواده کدگذاری ذهنی می­شوند پس سرمنشاء بسیاری از افکار ، رفتار و انتخابهای مسیر زندگی افراد در بزرگسالی هستند . رعایت مواردی ساده ولی عمیق بی نهایت کمک کننده در این زمینه هست که اینجانب در مقالات متعدد به آنها می­پردازم .

جلوگیری از آسیب دیدن کودکان با تکنیک های شناختی در ان ال پی :

یکی از مواردی که باعث ضعف شخصیت کودک در بزرگسالی می­گردد رفتارهای والدین به دلیل عدم آگاهی است . لطفا به صورتي پنهاني و يواشكي فرزندتان را ترك نكنيد !! حتي اگر با ديدن شما هنگام ترك خانه گريه مي­كند.  يكي از روش هاي درمان اضطراب جدايي در كودكان نوپا قايم باشك بازي است ! تا جاي ممكن با آنها قايم باشك بازي كنيد .

?ايده­ آل اين است كه مادر تا دو سالگي كه كودكش اضطراب جدايي دارد از او جدا نشود ، اما اگر مجبور به جدا شدن هستيد حتما با او خداحافظي كنيد و همچنین پدر در کنار مادر حضور فیزیکی و ذهنی داشته باشد تا کودک منبع غنی از حمایت و عاطفه در سایه آرامش و امنیت را از والدین خود دریافتکند .

♦در غير اين صورت وحشت ترك شدن و تنها ماندن همه عمر همراهش خواهند ماند و اعتماد به افراد نزديك زندگيش را از دست خواهدداد . ارتباط سالم و وابستگي كودك به مادر در دو سال اول زندگي پايه روابط عاطفي فرزند شما در بزرگسالي خواهد بود و عدم رعایت همین امر باعث ایجاد چسبندگی­های عجیب و غریب روابط در آینده اش می­گردد . ???????



ذهن شما ، دنیای درون شماست . دنیای درونتان ، زندگی شما را می سازد❤

مشاور،مدرس و کوچر برنامه ریزی عصبی کلامی – ان ال پی(NLP): فردی، خانوادگی، استعداد یابی حرفه، موفقیت.کوچینگ.انیاگرام.هیپنوتیزم اریکسونی.آکسدر و بادی&مایند فرانسه

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top