تصویر لودر

منابع درونی در ان ال پی

منابع درونی در ان ال پی

در دانش نوین ان ال پی این موضوع مطرح می­شود که انسان از همان دوران جنینی که حدودا 4 ماهگی اش تمام می­شود و سیستم عصبی بدن و مغز کامل می­شود در هر یک ثانیه یک میلیون اطلاعات از طریق حواس پنجگانه وارد ذهن ما می­شود . گستردگی و فراوانی اطلاعات بینهایت وسیع است بطوریکه ذهن برای امنیت خود دست به تحریف ، حذف و اضافه و در مواردی زیادی فیلتر می­زند تا بتوناند این حجم از اطلاعات را دسته بندی کند تا انسان دچار جنون و آشفتگی نگردد .

نحوه دسترسی به منابع درونی در  ان ال پی :

به همین دلیل است که نحوه دسترسی به منابع درونی در دانش بسیار تکنیکال ان ال پی برای هر فرد یا مراجعه کننده ، نقش عامل و تسلط وی بهمراه خلاقیتش ( مشاور یا ان ال پیست ) بسیار مهم و حیاتی است چون راه کشف مراجعه کننده را به وسیع ترین اطلاعات وی در اعماق ذهن و ضمیر ناخودآگاه­اش را میسر می­سازد . خلاقیت عامل است که سبب می­شود فرد در این سفر ، با توجه به حجم اطلاعات وارد شده در ذهنش که همان منابع درونی­اش می­باشد به راه حل و جواب دغدغه و مشکل مدنظر خود برسد .

چرا مشاوره یک مشاور ان ال پی برای یک موضوع در مراجعه کننده­ های مختلف یکی نیست ؟!!

بر همین اساس در ان ال پی مطرح می­شود که هیچ انسانی شبیه یکدیگر نیستند حتی دوقلو و چندقلوها !!! به دلیل اینکه نحوه عملکرد هیچکس شبیه دیگری فعالیت نمی­کند . جالبه که بدانید وقتی مادری برای بار اول یکی از دوقلوها را با سینه سمت راست تغذیه می­کند و دیگری را با سینه سمت چپ خود ، همین کار کافی است تا تفاوت در ذهن این نوزاد برای برقراری دنیاهای متفاوت ایجاد شود !!



انیاگرام مکمل ان ال پی :

محدودیت ها و نحوه شکل گیری هویت ، باورها و ارزشها و همچنین تیپهای شخصیتی در ساختن دنیایی متفاوت در انسانها نقش آفرینی می­کنند . به اطلاعاتی که از همون زمان ( چهار ماهگی جنین ) تا این سن که وارد ذهن ما شده است در دانش نوین ان ال پی بعنان منابع درونی یاد می­شود که به همین دلیل است که ان ال پی معتقد است مشکل وجود ندارد و تمرکز روی راه حل و چگونگی مسئله دارد زیرا معتقد است هر فرد برای راه حل های تمامی مشکل خود به میزان لازمش از منابع درونی خوبی برخوردار است که آنها را در محیط و پیرامون خود دریافت کرده است .

نحوه شکل گیری باور در ان ال پی :

وقتی روانپزشک اتریشی ویکتور فرانکل پس از سه سال اسارت در اردوگاه های کار اجباری آلمان نازی آزاد شد ، به یک نتیجه مهم علمی دست یافت که بعدها یکی از مکاتب روانشناسی به نام \”معنادرمانی\” شد . او در پی تجربه شخصی و مشاهده زندانیان دیگر نتیجه گرفت که انسان ها قادر هستند هر رنج و مشقتی را تحمل کنند ، مادام که در آن رنج و مشقت \”حکمت\” خاصی را درک کنند .

به عنوان مثال : اگر دو برادر همسان را به مدت سه سال هر روز به بدترین شکل کتک بزنند و به اولی بگویند کتک خوردنش جزئی از یک تمرین ورزشی است و به دومی هیچ دلیلی برای کتک خوردنش ارائه ندهند ، برادر اول بعد از سه سال به ورزشکار قوی با اعتماد  بنفس بالا و برادر دوم به انسانی حقیرو سرشار از عقده ها و کینه ها تبدیل می شود . کتک خوردن و رنج برای هر دو یکسان است اما تفاوت در حکمتی است که می تواند به رنج کشیدن \”معنا\” بخشد .

یکی به امید روزهای بهتر رنج می کشد و دیگری با هر ضربه خردتر و حقیرتر می شود . اینکه چگونه با سختی ها و مشقت های زندگی کنار بیایم و به آن ها واکنش نشان دهیم محصول یک \”تصمیم شخصی \” است . می­توانیم انتخاب کنیم که سختی ها و رنج های اجتناب ناپذیر زندگی را از منظر معنا و حکمت نگاه کنیم تا در پس هر ضربه قوی تر شویم یا انتخاب کنیم که  یک \” قربانی منفعل \” باشیم و زندگی سرشار از درماندگی و ناامیدی داشته باشیم.


ذهن شما ، دنیای درون شماست . دنیای درونتان ، زندگی شما را می سازد\"❤\"

مشاور،مدرس و کوچر برنامه ریزی عصبی کلامی – ان ال پی(NLP): فردی، خانوادگی، استعداد یابی حرفه، موفقیت.کوچینگ.انیاگرام.هیپنوتیزم اریکسونی.آکسدر و بادی&مایند فرانسه

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top