تصویر لودر

دوره مقدماتی (تکنسین برنامه ریزی کلامی عصبی NLP) – سرای محله داوودیه و بیمه پاسارگاد

تاریخ : 

سرای محله داوودیه – بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد ( کرج )

زندگی خیلی دلچسب تر است هنگامیکه یاد بگیریم چیکار کنیم در بدترین شرایط با بهترین خاطرات سر کنیم و نگذاریم کسی حالمان را بد کند و عالی تر میشود یاد بگیریم از خود دفاع و موانع را برطرف نماییم .

ریچارد وایزمن (استاد روانشناسی دانشگاه هارتفوردشایر) میگوید : چرا بعضی از مردم «خوش شانس» و عده ای دیگر «بدشانس» هستند؟

آگهی هایی در روزنامه های سراسری چاپ کردم و از افرادی که احساس میکنند خوش شانس یا بدشانس هستند خواستم با من تماس بگیرند . صدها نفر برای شرکت در مطالعه من داوطلب شدند و در طول سال های گذشته با آنها مصاحبه کردم، زندگی شان را زیر نظر گرفتم و از آنها خواستم در آزمایش های من شرکت کنند.

نتایج نشان داد که هرچند این افراد به کلی از این موضوع غافلند، کلید خوش شانسی یا بدشانسی آنها در افکار و کردارشان نهفته است، به هر دو گروه افراد خوش شانس و بدشانس روزنامه ای دادم و از آنها خواستم آن را ورق بزنند و بگویند چند عکس در آن هست . به طور مخفیانه یک آگهی بزرگ را وسط روزنامه قرار دادم که می گفت : «اگر به سرپرست این مطالعه بگویید که این آگهی را دیده اید ۲۵۰ پوند پاداش خواهید گرفت».

این آگهی نیمی از صفحه را پر کرده بود و به حروف بسیار درشت چاپ شده بود . با اینکه این آگهی کاملا خیره کننده بود، افرادیکه احساس بدشانسی می کردند عمدتا آن را ندیدند، درحالیکه اغلب افراد خوش شانس متوجه آن شدند . مطالعه من نشان داد که افراد بدشانس عموما عصبی تر از افراد خوش شانس هستند و این فشار عصبی توانایی آنها در توجه به فرصت های غیرمنتظره را مختل می کند و در نتیجه آنها فرصت های غیرمنتظره را به خاطر تمرکز بیش از حد بر سایر امور از دست می دهند.

برای مثال وقتی به مهمانی می روند چنان غرق یافتن جفت بی نقصی هستند که فرصت های عالی برای یافتن دوستان خوب را از دست می دهند . آنها به قصد یافتن مشاغل خاصی روزنامه را ورق می زنند و از دیدن سایر فرصت های شغلی بازمی مانند.

افراد خوش شانس آدم های راحت تر و بازتری هستند، در نتیجه آنچه را در اطرافشان وجود دارد و نه فقط آنچه را در جستجوی آنها هستند می بینند . آدم های خوش اقبال براساس چهار اصل، برای خود فرصت ایجاد می کنند.

  1. آنها در ایجاد و یافتن فرصت های مناسب مهارت دارند.
  2. به قوه شهود گوش می سپارند و براساس آن تصمیمهای مثبت می گیرند.
  3. به خاطر توقعات مثبت، هر اتفاقی نیکی برای آنها رضایت بخش است.
  4. نگرش انعطاف پذیر آنها، بد بیاری را به خوش اقبالی بدل می کند.

در مراحل نهایی مطالعه، از خود پرسیدم آیا میتوان از این اصول برای خوش شانس کردن مردم استفاده کرد؟ از گروهی از داوطلبان خواستم یک ماه وقت خود را صرف انجام تمرین هایی کنند که برای ایجاد روحیه و رفتار یک آدم خوش شانس در آنها طراحی شده بود.

 این تمرین ها به آنها کمک کرد فرصت های مناسب را دریابند، به قوه شهود تکیه کنند، انتظار داشته باشند بخت به آنها رو کند و در مقابل بدبیاری انعطاف نشان دهند . یک ماه بعد، داوطلبان بازگشته و تجارب خود را تشریح کردند . نتایج حیرت انگیز بود : ۸۰ درصد آنها گفتند آدم های شادتری شده اند، از زندگی رضایت بیشتری دارند و شاید مهم تر از هر چیز خوش شانس تر هستند و بالاخره این که من «عامل شانس» را کشف کردم.

تصمیم های کوچکی که در طی روز میگیری میتواند به تو نشان دهد که آیا نهایتا در انتهای روز از خودت رضایت داری یا خیر؟ پس اگرمیخواهی به رضایت مندی بیشتری از خودت برسی و عزت نفس خودت را بالاتر ببری . تمرین کن؛ در طی  روز تصمیم های کوچکِ زیادی بگیری.

دلیل شرکت کردن شما در کارگاه (مقدماتی برنامه ریزی کلامی عصبی) :

چقدر از وضعیتی که الان در آن بسر میبرید خسته شدید؟ چیکار بلدید انجام بدید که در عمل از این وضع نجات پیدا کنید؟ وقت ان نرسیده مهارتهایی را از فکر تا عمل یاد بگیرید و شادی، آرامش و امنیت رو نصیب خود کنید . تا کی میخواهید کاسه چه کنم‌چه کنم دست بگیرید و همش آه و افسوس بخورید؟ شما می توانید با شرکت در این دوره، ذهن خود را با دسترسی به ضمیر ناخودآگاه کنترل کنید و برنامه ریزی های ذهنی نامطلوب خود را به راحتی و به سرعت تغییر داده و رفتارهای مورد پسند خود را جایگزین کنید . با گذراندن این دوره می آموزیم که چگونه ذهن ما روی آرامش، امنیت و آسایش برنامه‌ریزی میشود . خاطرات تلخ گذشته را تبدیل به تجربه‌های مثبت کنیم به طوریکه نه تنها دیگر در رنج و عذاب گذشته دست و پا نزنیم .

خداوند به انسان؛ مخلوق خود قدرت عقلایی بخشید تا از آن بهره ببرد . تفکر و تامل کند تا به اشرف مخلوقات‌ خود احسنت بگوید . دوستان الکی هر کسی تاثیرگذار واقعی نمیشود . از نیاکان به ما به ارث رسیده که زمان حلال مشکلات است آیا ولی آیا همیشه اینطور بوده است؟ در دنیای به این بزرگی و با وجود گستردگی ابعاد آن، کسی که روی امنیت و آرامش و آسایش رفاه را می بیند که در گذر زمان، شرایط مثبت را برای خود بسازد.

دوستان عزیزم، تعدادی از شما بزرگواران سوالات زیادی داشتید که در قالب پرسش و پاسخ مطرح میگردد.

سوال یک : آیا واقعا میشود از آسیبهای گذشته نجات یافت؟

جواب : بله ، با اجرای تکنیکهای کاملا عملی و کاربردی میتوان شفا یافت.

سوال دو : میتونم خودمو ببخشم؟

جواب : تا حدود زیادی بله، بستگی دارد به مسیری که برای زندگی خود پرورش میدهید.

سوال سه : در وجود جنگی حس میکنم که هیچگاه به پایان نمیرسه . راه حلی برایش وجود دارد؟

جواب : بله، با حل تعارضها و تضادهای درونی میتوان صلح و آشتی را برای خود به ارمغان بیاوریم.

سوال چهارم : هرجا برای استخدام میروم ، نمیتوانم نفوذ کنم و شاغل شوم . مشکل کجاست؟

جواب : به خیلی موارد بستگی دارد و میتوانم اشاره کنم بهتر است برقراری ارتباط موثر را در ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه را در خود نهادینه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top