تصویر لودر

دوره هدفسازی پیشرفته – کلینیک دانش

تاریخ : 

حقیقت این است که خیلی از ما انسانها قدرت تغییر شرایط را نداریم . راحت تر بگویم از تغییر شرایط می ترسیم . گاهی رشته تحصیلی را انتخاب میکنیم و در میان راه می فهمیم هیچ علاقه ای به آن نداریم،  می فهمیم استعداد و موفقیت ما جای دیگری است ولی ادامه می دهیم . وارد شغل و حرفه ای می شویم که به ظاهر تحصیلاتش را داریم، تحصیلاتی که فقط برای مدرک بوده نه علاقه هر روز صبح از خواب بیدار می شویم و کاری را انجام می دهیم که هیچ جذابیتی برایمان ندارد . فکر می کنید ما در این شرایط چکار می کنیم؟

 تمام انتخابها و تصمیمات، از همسری که انتخاب می‌کنیم تا سایر روابط، شغل‌، وضعیت مالی‌، امکانات محل زندگی‌، راهکارهای حل مسائل، میزان محبوبیت‌، میزان در صلح بودن با خود و حتی جنس رابطه‌ با خالق عاشق، که او را خداوند نامیده‌ایم‌، را دستخوش تغییراتی اساسی می‌کند.

متاسفانه باید بگوییم ما به مسیری که می دانیم برای ما نیست ادامه می دهیم . فرقی ندارد تحصیلات، کار یا حتی دوست داشتن . ما عادت کرده ایم مسیری که می رویم را ادامه دهیم حتی اگر اشتباه است، حتی اگر به قیمت از دست دادن بهترین روزهای زندگیمان باشد . خیلی از ما قدرت تغییر شرایط را نداریم . دلمان مشرق است و خودمان مغرب خودمان را به فراموشی زده ایم تا یادمان برود این چیزی نیست که از زندگی می خواستیم . موفق ترین انسان های دنیا یک روز تصمیم گرفته اند شرایط زندگیشان را تغییر دهند . فرقشان با دیگران در این بوده که تصمیمشان را عملی کرده اند، بدون اینکه از شکست یا حرف دیگران بترسند . ما فقط همین یک فرصت را برای زندگی کردن داریم، کاش زندگی که تمام شد به خودمان بدهکار نباشیم.

تصمیم  گیری فرآیند  مهمی است که نیازمند تمرکز بیشتر  و عزت نفس است . بنابراین اگر  خواستی یک تصمیم گیرنده مصمم و مقتدر باشی بهتر است بر روی یک تصمیم متمرکز شوی تا تمام شود و بعد سراغ تصمیم بعدی  بروی ولی اگر در چند پرونده را با  هم باز کنی، نتیجه این میشود که تعدادی پرونده نیمه باز روی دستت می ماند و این فرآیند در تو یک حالت عدم  تعادل شناختی و عدم تعادل هیجانی ایجاد میکند و این حالات باعث  میشود که همیشه نگران و مضطرب باشی و آخر ماجرا این است که یک برچسب تنبل و اهمال کارهم به خودت میزنی وهمه اینها بر روی عزت و احترام نفست تاثیر منفی می گذارد.

از مهمترین ویژگیهای افراد با نشاط، داشتن اهداف روشن در زندگی و پیگیری مستمر آنها در زندگی است . دلیل شرکت کردن شما در کارگاه (هدفسازی پیشرفته) :

  1. مشخص کردن اهداف زندگی به ما این حس را میدهد که زندگی هدف داشته و بر روی زندگ خود کنترل داریم.
  2. عزت نفس را در ما افزایش میدهد، احساس اعتماد و کفایت را در ما ایجاد میکند.
  3. دنبال کردن اهداف، به زندگی روزانه ما ساختار و معنی میدهد و همچنین این اهداف میتوانند مسئولیت پذیری، جدول زمانی، شانس برای تسلط بر مهارتهای جدید را ضمانت کنند.

دوستان عزیزم، تعدادی از شما بزرگواران سوالات زیادی در مورد مبحث هدفسازی پیشرفته داشتید که لازم دیدم در قالب پرسش و پاسخ مطرح کنم .

سوال یک : با شرکت در این کارگاه چه بدست می آوریم؟

جواب : این سوال حداقل دو پاسخ کلی و جزئی دارد، شما متوجه خواهید شد چرا در این مسیر هستید ؟ آیا انتخاب این مسیر درست است ؟ و چگونه این مسیر را به نحو مطلوبتر ادامه دهیم.

سوال دو : با این همه طی کردن مسیر و عملکرد خطا و اشتباه چه کنیم ؟

جواب : ماهی را هر وقت از آب بگیریم، تازه است و ما هنوز زنده ایم.

سوال سه : چقدر زمان میبرد با به هدفمان برسیم ؟

پاسخ : بستگی به آماده بودن شما دارد مخصوصا از نظر روان . از تو برکت از خدا حرکت

سوال چهار : من به اندازه همکارم زحمت میکشم اما ایشان درآمد بیشتری دارد . چرا واقعا ؟

جواب : بهتره موانع ذهنی شما مورد بررسی قرار بگیرد و البته دست از مقایسه بردارید.

نظر شرکت کنندگان عزیز در کارگاه هدفسازی پیشرفته :

سلام ، من خیلی افسوس میخوردم که چرا به خواسته های دلم و آرزوهام نمیرسم و الان متوجه شدم که چه مواردی دخیل هستن و من بهشون حتی آگاه نبودم.

سلام ، ذهن عجب پیچیده است و با کمی آگاهی میتوان به ضمیر ناخودآگاه را به خدمت گرفت و من خوشحالم این قوانین را یاد گرفتم.

سلام ، من تازه متوجه شدم تا حالا اصلا خودم نبودم و برای اهداف زندگی نکردم و فرق بین آرزو، خیالبافی و هدف را فهمیدم و این برایم خیلی امنیت سازه.

سلام ، من یاد گرفتم شروع هرکاری و هر راهی قرار نیست کامل باشیم و همه جوانب را سنجیده باشیم . مهم اینه که واقعی آگاهانه قدم برداریم.

در این دوره می آموزیم افسار زندگی و ذهن خود را به دست بگیریم و این هدف جز تحولی عظیم در سبک زندگی ما از صفر تا صد مسیر نخواهد بود و تمامی تکنیک های شناختی کلامی و عملی بسیار نوین و کاربردی را برای ساختن چنین انسانی خوشحال و هدفمند یاری می رساند . به توانایی های خود در مغزتان دست خواهید یافت و می توانید از ظرفیت بیشتر روانتان استفاده کنید تا مجهز به راه حل های بیشتر و بهتری برای مسائل پیشرو دست یابید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top